vrijdag 16 augustus 2013

Macarmé en babydeken







Ik heb weer een nieuwe hobby, macramé. Ook wel bekend als de 'friendship bracelets'-techniek. Je maakt heel veel knoopjes en daardoor ontstaan er allerlei mogelijke patroontjes. Zelfs namen en datums zijn mogelijk. Hieronder een boekenlegger/armbandje met de naam en geboortedatum van ons pasgeboren neefje.
De oorbellen hierboven vind ik tot nu toe nog steeds het leukst. Ik wil deze oorbellen graag maken met aan de onderkant allemaal kraaltjes, ik weet alleen nog niet hoe ik die op een nette manier ga bevestigen. Jullie een idee? 
Verder al een hele boel armbandjes op bestelling dus ik ben weer lekker bezig! 


Ik ben nog volop aan het ontdekken wat de mogelijkheden zijn met deze techniek, zo ben ik vandaag bezig met kralen toevoegen en mooie sluitingen bevestigen. Deze armbanden zijn echt mijn inspiratiebron!



 Verder ben ik nog bezig geweest met onderstaande babydeken. Ook voor ons pasgeboren neefje uiteraard. Ik ben erg tevreden met het resultaat, ik denk dat ik hem dit weekend even langs ga brengen, ik ben benieuwd wat moeder ervan vindt. 





Ik wil iedereen verder bedanken voor alle leuke reacties die ik altijd krijg. Ik lees ze met heel veel plezier!




2 opmerkingen:

  1. De oorbellen zijn helemaal te gek. Die wil ik ook!

    Je armbandjes zien er bijzonder charmant uit.
    Hoe lang werk je aan eentje?
    En waar haal je de patronen voor de figuren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja die oorbellen zijn enorm gaaf
    maar je armbanden ook
    prachtig ♥
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje plaatst! Groetjes, Dedy